اخبار عمومی

تحقق ۷۶ درصدی اشتغال سال ۱۴۰۱ مددجویان کمیته امداد اردبیل – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علیرضا حسین‌نژاد شامگاه دوشنبه در جلسه تشریح عملکرد ۱۴۰۱ اداره کل اظهار کرد: تعهد ایجاد اشتغال کمیته امداد استان اردبیل ۸ هزار فرصت شغلی بوده که تاکنون ۷۶ درصد برنامه اشتغال سال ۱۴۰۱ کمیته امداد اردبیل تحقق یافته است و تلاش می‌کنیم تا پایان سال به تمام تعهدات اشتغالزایی دست یابیم.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری برای ۷ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کردیم، افزود: این تعداد شغل معادل ۵ هزار و ۶۰۰ بوده است که اشتغال ایجاد شده با مشورت و راهنمایی گروه‌های هدایت و نظارت انجام شده و در تمام مراحل بر اشتغال ایجاد شده نظارتی جدی داشتیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل بیان کرد: ۹۶ درصد اشتغال انجام شده در کمیته امداد راستی آزمایی شده و بعد از اجرای طرح ۳ تا ۵ سال نظارت و کارهای کارشناسی بر روند این کسب و کار انجام می‌شود.

حسین‌نژاد رویکرد این نهاد را از معیشت محوری به نگاه توانمندسازی خانوارها یادآور شد و بیان کرد: بحث توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت از دغدغه‌های جدی این نهاد است و در این راستا دو برنامه محوری ایجاد اشتغال و تولید مسکن مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه ما به هیچ‌وجه در بحث توانمندسازی تک بعدی و نگاه اقتصادی را مدنظر قرار ندادیم بلکه سعی‌مان بر توانمندسازی فکری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خانواده‌ها است، گفت: خروجی این حمایت و پشتیبانی در مسیر توانمندسازی ارتقای مهارت خانواده‌های تحت حمایت، افزایش اعتماد و خودباوری جامعه هدف و در نهایت توانمندی همه جانبه این خانواده‌ها است.