اقتصادی

خاموشی‌های خوزستان از روی ناچاری است / اتمام ۷۵ درصد ذخایر نیروگاه‌های برق‌آبی

خبر فوری / خوزستان سخنگوی صنعت برق جنوب غربی کشور با اشاره به خاموشی های روزانه در شهرهای خوزستان گفت: این شرایط اجباری است و راه حل دیگری وجود ندارد ؛ اگر این محدودیت های برنامه ریزی شده اعمال نشود ، احتمال خاموشی های گسترده یک فاجعه است.

کیومرث زمانی اظهار داشت که در این روزهای بسیار گرم مردم خوزستان خاموشی های زیادی را تجربه می کنند زیرا این وضعیت آن چیزی نیست که مردم می خواهند و شایسته آن هستند و من عذرخواهی می کنم.

به گزارش خبر فوری ، وی افزود: این شرایط لازم است و راه حل دیگری وجود ندارد ؛ اگر این محدودیت های برنامه ریزی شده اعمال نشود ، احتمال خاموشی های گسترده یک فاجعه است.

سخنگوی صنعت برق جنوب غربی کشور گفت: بنابراین ، برای جلوگیری از خاموشی در سراسر کشور ، خاموشی های پراکنده و پیش بینی شده در استان خوزستان اعمال شده است. این وضعیت مختص خوزستان نیست و این خاموشی ها بیشتر در سایر استان ها دیده می شود.

زمانی گفت: “دمای 50 درجه یا بیشتر قابل قبول نیست و خاموشی در این حالت به زندگی انسان مربوط می شود.” با تلاش انجام شده در اول ژوئن ، 800 مگاوات پشتیبانی خارج از شبکه دریافت کردیم و صنعت را تا حد ممکن محدود کردیم و از خاموشی در استان خوزستان جلوگیری کردیم.

وی گفت: “در حال حاضر ، وضعیت نیروگاه های برق آبی 75٪ از ذخایر خود را از دست داده است.”

سخنگوی صنعت برق جنوب غربی در یک برنامه تلویزیونی گفت: “اکنون که اوایل تابستان هستیم ، ظرفیت نیروگاه های برق آبی در خوزستان 25٪ از ذخایر منظم یک سال است.” اگر این وضعیت کنترل نشود ، خاموشی های گسترده تری می تواند رخ دهد.

انتهای پیام