اخبار فرهنگی

ابوالفضل جلیلی : خوشبختانه فرانسه واکسن‌های ما را قبول کرد!

ابوالفضل جلیلی شب گذشته برای نمایش جدیدترین فیلمش «مسیر معکوس» به فرانسه رفت: خوشبختانه فرانسه با سینماگران ایرانی همکاری کرد و واکسن های ما را تایید کرد.

او این روزها جشنواره ای به نام سینمای ایران را در شانتی فرانسه برگزار می کند که ابوالفضل جلیلی رئیس هیئت داوران ایرانی است و با فیلم «مسیر معکوس» در این مراسم شرکت می کند. البته این فیلم در بخش خارج از مسابقه و در پایان جشنواره نمایش داده می شود.

جلیلی در گفت وگو با خبر فوری، از دو موضوع ابراز خرسندی کرد. توسط مقامات فرانسوی برای سفر به این کشور با فیلمسازان ایرانی و تندیس این جشنواره با الهام و الهام از اشعار و آثار عباس کیارستمی طراحی و ساخته شده است.

وی عصر چهارشنبه 12 آبان ساعاتی قبل از سفر راهی فرانسه شد و در گفت و گوی کوتاهی با خبر فوری از مسئولان جشنواره چنتی و اداره بهداشت فرانسه به دلیل پذیرش واکسیناسیون فیلمسازان ایرانی سینوفارم ایران تشکر کرد.

جلیلی گفت: واکسن آسترازنکا را با مشورت دوست پزشکی ام زدم اما اکثر همکارانی که از ایران به این جشنواره می آیند با سینوفارم واکسینه شده اند و برخی از کودکان فقط یک بار واکسینه شده اند. به همین دلیل، طبق قوانین فرانسه، مجبور شدیم محدودیت هایی برای سفر به این کشور ایجاد کنیم، اما آنها بسیار مهربان بودند و ما را همراهی کردند.

وی با بیان اینکه این جشنواره به صورت حضوری برگزار می شود، گفت: تا جایی که من می دانم در کشوری مانند فرانسه شرایط به حالت عادی برگشته است، اما از آنجایی که برخی از ما یک بار واکسینه شده ایم، احتمال آن بیشتر از بقیه است. ما باید یکسری مسائل را در نظر بگیریم.

ابوالفضل جلیلی: خوشبختانه فرانسه واکسن های ما را پذیرفت!

جلیلی یادآور شد: مسئولان فرانسوی فرزندان ما را پذیرفتند، وضعیت ایران همچنان قرمز بود از نظر بیماری عروق کرونا ویروس و وضعیتی که به نارنجی نمی رسید. بنابراین آنها به طور کامل با ما همکاری کردند.

این فیلمساز از موضوع دیگری نیز خوشحال شد و گفت: نکته بسیار جالب برای من این است که تندیس جشنواره از فیلم ها و اشعار آقای کیارستمی الهام گرفته شده است و البته تندیس بسیار زیبایی است. «برگ‌های بلند به زیبایی در فضایی شبیه به محراب ساخته شده‌اند.

جلیلی تاکید کرد: این نکته بسیار مهمی است. جشنواره ای که در فرانسه برگزار می شود تندیس خود را با الهام از آثار یک هنرمند ایرانی ساخته است و امیدوارم این مضمون مورد توجه مسئولان و مردم قرار گیرد.

به گفته وی، در این جشنواره 8 فیلم بلند و 7 فیلم کوتاه از کشورمان نمایش داده می شود.

بر این اساس «یدو» مهدی جعفری، «بدون مرز» امیرحسین عسگری، «مهران» رقیه توکلی، «در میان تپه‌ها» محمدرضا کیوانفر، «پیرمردها هرگز نمی‌میرند» رضا جمالی، «آفریقایی» ساخته شده‌اند. بنفشه «مونا زندی حقیقی» روز ششم به کارگردانی حجت قاسم زاده اصل در کنار فیلم راه وارونه ابوالفضل جلیلی در این رویداد سینمایی اکران می شود.

جشنواره فیلم ایران به ابتکار مرکز ایران و فرانسه و با همکاری شهر چنتی و کاخ تاریخی شهر و سایر نهادهای فرانسوی اعم از رقابتی یا غیر رقابتی، از 22 تا 25 آبان در شهر شانتین برگزار می‌شود. -بخش های مسابقه

انتهای پیام/