اخبار حوادث

صدور مجوز برای بیش از 70٪ هنرهای تجسمی در پایتخت

معاون بازرس اماکن عمومی اداره کل پلیس تهران بزرگ در مورد نحوه فعالیت صنوف مجوز در پایتخت توضیح داد.

سرهنگ نادر مرادی در مصاحبه با خبر فوری ، وی در مورد تصمیم ستاد ملی مبارزه با فساد برای لغو ممنوعیت فعالیت اتحادیه های صنفی کم خطر ، اظهار داشت: همه آنچه در فعالیت های اتحادیه های کارگری وجود دارد ، تصمیم ستاد ملی مبارزه با فساد و پلیس محلی برای حمایت از مردم است. سلامتی و مردم ” دویدن

وی ادامه داد: در همین رابطه همانطور که توسط ستاد ملی مبارزه با تاج اعلام شده است ، صنایع و شرکتهای کم خطر می توانند فعالیت خود را آغاز کنند. اما قبل از شروع اقدام ، باید در سیستم وزارت بهداشت ثبت نام کرده و مجوز و مجوز لازم را برای فعالیت دریافت کنند.

معاون ایمنی عمومی تهران بزرگ در مورد بهره برداری از این سیستم اظهار داشت: رئیس واحد اتحادیه با وارد کردن شماره ملی خود وارد این سامانه شده و نوع فعالیت این واحد و یک سری اطلاعات اتحادیه را ثبت می کند. و سپس به این شخص اطلاع داده می شود. این ممکن است کار کند یا نه. همچنین اطلاعات افراد مشغول به کار در آن واحد اتحادیه را ضبط می کند و سرانجام اگر کلیه موارد بدون مشکل باشد ، پروانه فعالیت و کد به مسئول مربوطه داده می شود. علاوه بر این ، هرگونه اخطار و اقدامات امنیتی از طریق سیستم به شخص مسئول ارسال می شود که باید انجام شود.

مرادی ادامه داد: رئیس واحد اتحادیه مربوطه باید کد دریافت شده توسط سیستم را چاپ کند و آن را در پشت ورودی مغازه نصب کند. همچنین باید از ملاقات در واحد صنفی خودداری کند و اقدامات امنیتی مانند مشاهده فاصله مناسب و غیره را انجام دهد.

وی افزود: برای نظارت بر این موارد ، مأموران پلیس محلی و همچنین بازرسان كلاس و غیره باید در یكی از متجاوزان و تصادفات واحدهای اتحادیه را بازرسی كنند و در صورت عدم رعایت اقدامات امنیتی ، به آنها هشدار می دهند و در صورت لزوم آنها از اختیارات قانونی خود استفاده می کنند برای همین درخواست ما از کلاس ها این است که آنها باید کد دریافت شده را پشت ورودی مغازه نصب کنند.

معاون مدیر اماکن عمومی پلیس تهران بزرگ تأکید کرد: هیچ صنفی نمی تواند قبل از ثبت نام در وزارت بهداشت و دریافت کد ، فعالیت کند و خاطرنشان کرد: مهلت ثبت نام برای این سامانه تا 25 امتداد یافته است. از ماه مه ، اما این بدان معنا نیست که شخص حق دارد واحد اتحادیه خود را باز کند ، به عنوان مثال از اول ماه مه و در تاریخ سوم در سیستم ثبت نام کند. شرط اجرای کلاسها ثبت نام در سیستم و اخذ مجوز است.

مرادی از تعداد کلاس های کم خطر در پایتخت که مجوزهای لازم را دریافت کرده اند گفت: “خوشبختانه همکاری طبقات خوب بوده است.” طبق آماری که از وزارت بهداشت دریافت کردیم ، حدود 70 تا 80 درصد مشاغل کم خطر و کلاس در پایتخت مجوزهای لازم را دریافت کرده و در این سامانه ثبت شده اند.

انتهای پیام