اخبار عمومی

ضریب اشغال ۱۰۰ درصدی قطار‌های مسافری فارس

مدیرکل راه آهن فارس از ضریب اشغال ۱۰۰ درصدی قطار‌های مسافری فارس خبر داد.

ضریب اشغال ۱۰۰ درصدی قطار‌های مسافری فارسبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،مهرداد انصاری با اشاره به ضریب اشغال ۱۰۰ درصدی قطار‌های فارس در بازه زمانی ۲ ماهه گذشته گفت: بیش از ۱۰۶ هزار نفر در مسیر‌های تهران و مشهد به صورت رفت و برگشت از این قطار استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سهم قطار‌های خروجی و ورودی در جابجایی مسافر تقریبا یکسان بوده و در هر کدام بیش از ۵۳ هزار نفر ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۳ درصدی داشته است، افزود: امسال هیچ قطاری به ناوگان ریلی فارس افزوده نشده است.

انصاری در خصوص ساعات حرکت قطار‌ها گفت: در مسیر تهران به صورت روزانه یک قطار و یک روز در میان ۲ قطار وجود دارد که ساعت حرکت این قطار‌ها یک روز درمیان ۱۳:۵۰ و روزانه ۱۷:۳۰ و ساعت قطار‌های مشهد یک روز در میان ساعت ۱۶ است.
وی افزود: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده به منظور جذب بار‌های ریل پسند و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ریلی ایجاد شده اولین محموله کانتینری سنگ کوپ (لاشه) از ایستگاه راه آهن شهید آباد بارگیری و حمل شد.
انصاری افزود: این محموله در قسمت اول شامل ۳۶ کانتینر ۲۰ فوت به وزن تقریبی ۹۰۰ تن بود که توسط ۱۲ دستگاه واگن بارگیری واز طریق خطوط ریلی فارس به مقصد بندرعباس اعزام شد.
مدیرکل راه آهن فارس پیش بینی کرد: در صورت بهره برداری از محور ریلی اقلید به یزد که کاهش مسیر ریلی و کاهش زمان را در پی خواهد داشت امکان جذب سالیانه بیش از ۱۰۰ هزار تن از محمولات معدن سنگ صفاشهر فراهم شود.
سنگ کوپ (لاشه) سنگی است که از سینه کار معدن جدا شده و به صورت قطعات بزرگ سنگ ساختمانی استخراج می‌شود و عموما به صورت شش وجه برش توسط دستگاه‌های خاصی برای فراوری در کارخانه‌های سنگبری برش داده می‌شوند.