اخبار فرهنگی

کورونا چه کارهایی با موزه های سراسر جهان انجام داده است؟



نتایج بررسی 650 موزه و مؤسسه در سراسر جهان نشان می دهد که برخی موزه ها صدها هزار دلار در هفته رنج می برند.

به گزارش خبر فوری ، به عنوان موزه ها و مؤسسات فرهنگی در جهان پیرامون شیوع ویروس تاج ، پیامدهای اقتصادی این مشکل همچنان دیده می شود. یک مطالعه جدید توسط شبکه سازمان موزه اروپا اکنون مختصری از وضعیت فعلی موزه در ایام تعطیل و تأثیر آن بر عملکرد امروز را ارائه می دهد.

اگرچه این دادگاه تا 17 آوریل همچنان ادامه دارد ، با بررسی 650 موزه در اروپا (از جمله موزه ها در کشورهای عضو اتحادیه اروپا) ، موزه های ایالات متحده ، فیلیپین ، نتایج اولیه مشخص شده است. ، مالزی ، فرانسه و ایران. این است

برخی از بزرگترین موزه هایی که بیشترین گردشگر را به خود جذب می کنند در شب با 75 تا 80 درصد خسارت دیده اند.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی موسساتی که آمار آسیب دیدگی را ارائه داده اند ، با ادامه روند بسته شدن ، 70 درصد از این موسسات بیش از هزار یورو در هفته رنج می برند.

موزه تاریخ هنر وین ، موزه استادلیک آمستردام و موزه ملی آمستردام نیز صدها هزار یورو خسارت دریافت کرده اند.

موزه های خصوصی نیز آسیب جدی دیده اند. بسیاری از این موزه ها اعلام کرده اند تا زمانی که این شرایط ادامه یابد ، تمام بودجه خود را از دست می دهند.

به استثنای تعدادی از موزه های سوئد ، اتریش و آلبانی ، تقریباً کلیه موزه های تحت بررسی بسته شده اند. بسیاری از این موزه های خصوصی از زمان بازگشایی خود مطمئن نیستند و احتمالاً اواسط آوریل یا اواخر ماه سپتامبر افتتاح می شوند.

به نظر می رسد آسیب رساندن به نمونه های بین المللی ، از جمله لغو و عدم اطمینان بین المللی ، بزرگترین اثر آتش سوزی ویروس Corona است.

اما بخشی از روند رو به رشد امروز حضور آنلاین موزه ها بوده است. چهل درصد موزه هایی که خدمات آنلاین ارائه می دهند شاهد افزایش استفاده از وب سایت بوده اند که در برخی موزه ها به 500 درصد رسیده است.

یکی از اهداف این مطالعه دعوت نمایندگان مجلس برای کمک به موزه ها برای زنده ماندن از وضعیت دشوار کنونی است.

چندین موزه برای بودجه دولت تقاضا کرده اند ، از جمله موزه هنر متروپولیتن در نیویورک ، که ماه گذشته درخواست 4 میلیارد دلار کمک های فرهنگی کرده است.

اکنون موزه های ایتالیا خواستار “بودجه فرهنگی ملی” هستند.

انتهای پیام


تمامی محتوای منتشر شده در سایت مطابق با استخراج اخبار روز، اقدام به خبررسانی می نماید، فلذا مسوولیت همه محتوای سایت بر عهده منابع خبری بوده و خبر فوری هیچ مسوولیتی در قبال نوشته های سایت نخواهد داشت.