اخبار فرهنگی

تئاتر و آفتاب و کرونا در چهارراه ولیعصر

ساعت 5 بعد از ظهر ، عابران پیاده در محل تقاطع ولیعصر زیاد شلوغ نیستند. حتی فروشندگانی که هر روز عید را جشن می گیرند ، فضای زیادی ندارند. آنها منتظر هستند که خورشید کمی طلوع کند و گرما را باید تحمل کند. گروه های تئاتر خیابانی اما در همان ساعت گرم اجرا کردند.

به گزارش خبر فوری ، ساعت 5 بعد از ظهر روز 12 ژوئن ، سرانجام پس از چهار ماه سکوت ، دوباره صدای بازیگران در خارج از مجموعه تئاتر شهر شنیده شد. در این روز ، با پنج اجرا در خیابان ، تعطیلات تاج تئاتر به پایان رسید ، اما تماشاگران آنقدر استقبال کردند که دوباره راه اندازی شد.

نمایشهای خیابانی عموماً مخاطبی دارند. مسافرانی که گاهی کنجکاو هستند و به این اجراها نگاه می کنند. حالا این نمایش می تواند با یک نگاه مخاطب را به خود جلب کند ، مخاطب مکانی برای آنها ایجاد کرده است و این یک نقطه امید برای آنها است.

اجراهای خیابانی برای تماشاگران رایگان است. مخاطبان بلیط خریداری نمی کنند. لازم نیست نمایش را از ابتدا تا انتها دنبال کنید. او می تواند نمایش را در وسط اجرا تماشا کند یا اگر نمایش جذابیتی نداشته باشد می تواند سرش را پایین بیاورد و در مدت پنج دقیقه ترک کند. شاید این همان چیزی باشد که نمایش های خیابانی در بین تماشاگران بسیار محبوب می شود ، اما به شرایطی نیاز دارد. چرا مخاطب مجبور است در معرض آفتاب باشد تا تئاتر را ببیند ؟! حال این سوال که چرا مسئولان تئاتر تصمیم به برگزاری اجراهای خیابانی در ساعت 5 بعد از ظهر گرفتند ، یک سوال منطقی به نظر می رسد.

در فضای باز تئاتر شهر ، صندلی های زیادی وجود دارد؛ صندلی های اجتماعی به مدت حدود یک ساعت و نیم اما با تماشای کمتر ، این قدرت را دارند که خورشید را در آفتاب نگه دارند و تئاتر خیابانی را ببینند. با این حال ، در هر گوشه ای که یک درخت سایه می اندازد ، تعداد بیشتری از مردم در حال تماشای آن هستند. تنها تفاوت این است که فاصله اجتماعی آنها کمتر از یک متر و نیم است.

مسئولان دفتر تئاتر خیابانی در حال تغییر برنامه نمایش برای تشویق تماشاگران بیشتر به تماشای نمایش هستند. آنها اکنون در حال آزمایش و خطا هستند.

“سکوی 18” به کارگردانی امیرحسین انصافی سکویی است که بازیگران می توانند اولین نمایش و اجرای خود را بدست آورند. پس از آن ، چهار تیم دیگر به مصاف هم می روند. در مدت زمان بسیار کوتاهی ، تیم اجرایی توانسته است طی یکی دو روز آماده این مسابقات شود. عنوان این برنامه “من ، تو ، ما ، تئاتر ، زندگی ، کرونا” است. به گروهها پیشنهاد شده است که روی این عنوان تمرکز کنند ، اما این تعهد الزامی نیست و برخی اجرای نمایش با مضامین دیگر.

این برنامه به مدت 10 روز تا پایان ماه ژوئن اجرا می شود و گروه های عملکردی چندین بار اجرا می کنند. برای هر اجرا محدودیت 30 دقیقه ای وجود دارد.

امیرحسین انصافی ، هنرمند تئاتر برای اولین بار اجرا کرده است: “این یک شروع است ، اما قطعاً در آینده بهتر خواهد شد و مردم استقبال بیشتری خواهند کرد.”

طبق برنامه اصلی ، نمایش ها هر روز از ساعت 5 عصر تا 7 بعد از ظهر برگزار می شود ، اما دفتر تئاتر خیابانی ممکن است تصمیم بگیرد که زمان دیگری را انتخاب کند.

انتهای پیام