اخبار فرهنگی

اجرای آنلاین نداریم – خبر فوری

مجتبی جدی ، دبیر بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی اعلام کرد که آثار این جشنواره فقط به صورت حضوری اجرا می شود و بصورت آنلاین اجرا نمی شود.

وی در این زمینه به خبر فوری گفت: ما شرایط کار آنلاین را نداریم ، زیرا باید یک پلتفرم ویژه طراحی کنیم تا بتوانیم نمایش های آنلاین حرفه ای داشته باشیم ، زیرا اگر دو دوربین قرار دهیم نمی تواند به صورت آنلاین اجرا شود. یک چیز سینما است ، نه نمایش آنلاین.

وی ادامه داد: اجراهای آنلاین باید برای پلتفرم ما طراحی شود و از آنجا که ما این گزینه را نداشتیم ، فقط پیش نمایش خواهیم داشت.

جدی در مورد امکان برگزاری کنفرانس های مجازی با حضور اساتید بین المللی در این دوره از جشنواره نیز گفت: “ما هنوز به آن نقطه نرسیده ایم و نیاز به تحقیقات بیشتری داریم.”

به گفته وی ، بودجه این دوره از جشنواره تصویب و اختصاص یافته است.

دبیر جشنواره تئاتر دانشگاه همچنین درباره اجرای کارگاه های آموزشی در این دوره از جشنواره توضیح داد: کارگاه های قبلی در حال حاضر با حضور دوستانی چون محمد اقبتی ، یوسف باپیری ، محمد منعم ، امین میری و بهار کاتوزی در حال برگزاری است. و برنامه خاصی برای کارخانه های جدید نداریم.

لازم به ذکر است که بخش منطقه ای بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاه از 19 ژوئن تا 26 ژوئیه در مرکز تئاتر مولوی برگزار می شود و قسمت اصلی جشنواره به میزبانی استاد سمندریان و آقای ناظرزاده در تئاتر ایرانشهر برگزار می شود. مولانا این مرکز تئاتر میزبان خانه هنرمندان ایران ، کاخ نوفل لوشاتو و کاخ روبرو خواهد بود.

انتهای پیام