اخبار حوادث

پیش‌بینی سازمان جهانی بهداشت از زمان توزیع واکسن کرونا

فتاب‌‌نیوز:

سازمان بهداشت جهانی همچنین تأکید کرد که به دلیل عجله برای واکسیناسیون جهانی ، هرگز واکسن ایمن و بی اثر را نخواهد پذیرفت.

اپیدمی کوید -19 تاکنون باعث کشته شدن نزدیک به 870،000 نفر و آلوده شدن بیش از 26 میلیون نفر در سراسر جهان و همچنین نابودی صدها میلیون زندگی و نابودی اقتصاد جهانی شده است.

آژانس بهداشتی سازمان ملل متحد خوشحال است که اعلام می کند “تعداد قابل توجهی” از نامزدهای واکسن وارد آزمایشات نهایی شده اند ، که معمولاً دهها هزار نفر در آنها شرکت می کنند.

مارگارت هریس سخنگوی سازمان بهداشت جهانی گفت: “از نظر یک جدول زمانی واقع بینانه ، ما واقعاً انتظار نداریم که واکسن ها تا اواسط سال آینده باز شوند.”

روسیه قبلاً واکسن ضد تاج را تأیید کرده است و تحقیقات منتشر شده در مجله پزشکی Lancet در روز جمعه نشان داد که بیمارانی که در آزمایشات اولیه شرکت کردند ، آنتی بادی تولید کردند و این واکسن “هیچ عارضه جانبی جدی” نداشت.

دانشمندان می گویند آزمایشات اولیه برای اثبات ایمنی و اثربخشی واکسن در مقیاس بسیار کمی انجام شده است ، تنها 76 شرکت کننده.

واشنگتن همچنین از ایالت های ایالات متحده خواسته است که برای یک واکسن احتمالی در تاریخ 1 نوامبر آماده شوند. این نگرانی را ایجاد کرده است که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شروع به حبس کردن واکسن قبل از انتخابات 3 نوامبر کرده است.

ایالات متحده بیشترین میزان مرگ و میر و عفونت را در جهان دارد.

طبق معمول ، معاینات باید ماه ها یا سال ها صبر کنند تا اطمینان حاصل شود که نامزدهای واکسن ایمن و موثر هستند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، با این وجود ، در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا ، فشار گسترده ای برای تولید و توزیع سریع واکسن وجود دارد.