اقتصادی

تله رمزارزها برای سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای!

امروز بیت کوین به عنوان موفق ترین ارز رمزنگاری شده در حال فتح قله های جدید است و به کانونی برای سرمایه گذاری در داخل و خارج از کشور تبدیل شده است.

به گزارش خبر فوری ، روزنامه “رسالت” نوشت: “خرید این کد ارزی باعث شده است که سودهای کلان و حرکات نامحدود باعث شود مردم فکر کنند از این گزینه به عنوان ضرر استفاده نکنند ، به ویژه کسانی که در ماه های اخیر و بعضا در بورس سرمایه گذاری کرده اند. رنج می برند. فناوری غیر متمرکز زنجیره بلوک و ظهور ارزهای رمزپایه یک نوع جدید و نامحدود از سرمایه گذاری اقتصادی است که هیچ ارتباطی با هیچ دولت یا کشوری ندارد و فعالیت آن نیاز به استفاده از برق و تخصص دارد. این فضایی است که در آن دسترسی به و بهره برداری از آن به دانش ویژه ای نیاز دارد و امید به بازگشت خوب در کوتاه مدت می تواند تله ای برای از دست دادن سرمایه مردم باشد ، مانند تجربه طاقت فرسای بسیاری از سهامداران در بازار سهام.

طبق آمار ارائه شده ، روزانه دو میلیارد تومان برای گردش مالی Ramzarz هزینه می شود ، که نشان می دهد سهامداران بورس در حال مهاجرت به Ramzarz هستند. در اوایل سال جاری ، رئیس جمهور مردم را تشویق به ورود به بازار سرمایه کرد زیرا این یکی از ایمن ترین راه ها برای سرمایه گذاری بود. با تشویق این سرمایه گذاری بدون ارائه اطلاعات لازم به مردم ، سرمایه زیادی در بازار سرمایه از بین رفت و جو بی اعتمادی حاکم شد.

در واقع ، کار در هر بازار و اقتصادی برای کسانی که فکر می کنند می توانند برخی از سی دی های تمرینی را ببینند یا همیشه با دنبال کردن صفحات اینستاگرام از نردبان سودآوری بالا می روند ، کافی نیست و اکنون همین امر هنگام خرید بیت کوین و اتریوم صادق است.

همه ما می دانیم که بیت کوین یکی پس از دیگری بر سطح مقاومت غلبه کرده و رکوردهای جدیدی را به ثبت رسانده است ، بنابراین اکنون هر بیت کوین به رقمی بیش از 50 هزار دلار رسیده است ، اما نوسان ارز رمزنگاری شده بسیار زیاد است و در مقایسه با رقبای آن است. ، با تغییر بیشتر و خطر بیشتر همراه است. به گفته کارشناسان ، بیت کوین احتمالاً مانند سال 2017 رفتار خواهد کرد ، بنابراین پس از اوج قیمت سقوط عمیقی را متحمل خواهد شد.

فناوری تاکنون در بسیاری از زمینه ها تغییرات شگرفی ایجاد کرده است و اکنون فناوری بلاک چین افق های جدیدی را برای سیستم مالی اقتصاد جهانی ترسیم کرده است ، اما ما باید بدانیم که چگونه بدون دانش و اطلاعات کافی به آن دسترسی پیدا کنیم و فقط اقدامات احساسی در Staying را انجام دهیم. دور از کاروان ارزهای دیجیتال ، فقط منجر به از دست دادن سرمایه می شود. بنابراین ، سقوط در ورطه بدون دانش و اطلاعات در بازارهای مالی به معنای سوزاندن مجدد سرمایه است.

این حادثه ماهیت بیت کوین دارد

رضا قربانیک ، یکی از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای ، در مورد طرز فکر بازدهی کل سرمایه های کوتاه مدت در بورس اوراق بهادار و ارزهای رمزپایه گفت: سرمایه گذاری به معنای غنی سازی نیست ، بلکه به معنای محافظت از مردم است. دارایی هایی که کسب می کنند. به مرور زمان کم نشود. برخی معتقدند که سرمایه گذاری مانند ثروتمند شدن در مدت زمان کوتاه است ، بنابراین انتظار دارند سود زیادی از خرید و فروش بیت کوین کسب کنند ، همانطور که از ابتدای سال در بورس اوراق بهادار اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه “بیت کوین هفتمین کلاس دارایی است” ، افزود: ارزهای رمزپایه یکی از جدیدترین روش های سرمایه گذاری در جهان است که فراز و نشیب های خاص خود را دارد. بیت کوین یک دارایی دیجیتال است و دارایی های فیزیکی مانند مسکن ، اتومبیل یا طلا نیست.

بیت کوین طی 12 سال گذشته رشد کرده است و احتمالاً در آینده نیز رشد خواهد کرد ، اما یک تحلیلگر انتظار چنین تحولی را نداشت.

قربانی ادامه داد: افرادی که سواد اقتصادی ندارند نباید وارد حوزه بیت کوین شوند. سرمایه گذارانی که می خواهند در کوتاه مدت سود کسب کنند ، در یک بازار بی ثبات متضرر می شوند. هر بیت کوین اکنون یک میلیارد و 300 میلیون تومان پول دارد و نظرسنجی اخیر کارشناسان این حوزه ارزش هر بیت کوین را 600 میلیون تومان تخمین زده است.

بیت کوین از روند منطقی و قابل پیش بینی خارج است

یکی از اعضای هیئت مدیره سازمان صنفی رایانه یادآور شد: بیت کوین اکنون از یک وضعیت منطقی و قابل پیش بینی خارج شده است. هر بار که شاهد صعودهای شدید و بزرگ در بازار هستیم ، روند نزولی یکسان بوده و همین امر در مورد بیت کوین نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

وی با تأکید بر لزوم آموزش در ارزهای رمزپایه گفت: “افرادی که می خواهند در بیت کوین سرمایه گذاری کنند باید بدانند که این فناوری غیرمتمرکز تحت نظارت هیچ سازمان خاصی در جهان وجود ندارد.” به عنوان مثال ، اگر کسی رمز ورود دروازه خرید ارز دیجیتال خود را فراموش یا گم کند ، راهی برای یافتن و پاسخ دادن به آن وجود ندارد زیرا در عمل مرکز اجازه بازیابی و ارسال مجدد رمز عبور را به او نمی دهد. . ما اغلب مواردی از این دست را از نزدیک دیده ایم ، زیرا سرمایه بسیاری از مردم از این طریق از بین رفته است.

این کارشناس دیجیتال هک کردن ارزهای رمزپایه را غیرممکن دانست و افزود: هک بیت کوین امکان پذیر نیست زیرا ضریب امنیت بسیار زیاد است. در حقیقت ، رمز عبوری که برای کار در آن فضا استفاده می شود ، به دلیل امنیت بالا هرگز یافت نمی شود و بازیابی نمی شود ، اما هک کیف پول بیت کوین می تواند اتفاق بیفتد و هکرها وارد آن شوند.

در مورد موفق ترین و مهمترین چهره های جهان مانند فشار ایلان ماسک برای خرید بیت کوین ، قربانی گفت: مدیر عامل شرکت تسلا موتورز یک میلیارد و نیم میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرد که مردم را راضی کرد و بسیاری را به خرید آن ترغیب کرد. از آنجا که سهام تسلا در حال حاضر در بورس اوراق بهادار ثبت شده است ، محصولات این شرکت از کیفیت بالاتری نسبت به بنز و بی ام و برخوردار هستند. بنابراین ، ممکن است خرید بیت کوین توسط مدیر عامل شرکت تسلا عاملی برای استقبال از این ارزهای رمزپایه باشد ، اما باید توجه داشت که ایلان ماسک لزوماً به معنای ادامه رشد بیت کوین نیست.

وی نتیجه گیری كرد: “این نسل از رایانه ها در آزمایشگاه هستند و ما هنوز نمی توانیم در مورد تأثیر دقیق آنها بر نحوه كار ارزهای رمزپایه اظهار نظر كنیم.” این ابزارها ممکن است در آینده جایگزین بیت کوین شوند ، اما صحبت در مورد این خیلی زود است. اینترنت از بدو تأسیس تغییرات زیادی داشته و رایانه ها و فضای مجازی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

انتهای پیام