اقتصادی

انتقال آب به استان‌های شرقی و مرکزی در ۲۴ اسفند ماه

وزیر صنعت ، معدن و تجارت از مراسم افتتاحیه عملیات خلیج فارس و دریای عمان به استانهای شرقی و مرکزی کشور خبر داد. این پروژه با سرمایه گذاری شرکت های بزرگ استخراج معادن ، معروف به یادگار عالی و دائمی وزارت صمت این دولت انجام شده است.

به گزارش خبر فوری ، علیرضا رزموسینی اعلام کرد که پروژه انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استان های شرقی و مرکزی را انجام می دهد: این رویداد یکشنبه هفته آینده (15 مارس) با حضور رئیس جمهور برگزار می شود در کنفرانس ویدیویی

طبق گفته وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، طبق گفته وزیر ، بخش 2 خط 1 خلیج فارس در صنایع سرچشمه و بخش 3 خط 1 انتقال آب از خلیج فارس به اردکان (چادرملو) افتتاح می شود در آن روز. همچنین عملیات اجرایی خط 2 از خلیج فارس به استانهای خراسان جنوبی و خراسان رضوی با کنفرانس ویدیویی رئیس جمهور آغاز خواهد شد.

رزم حسینی در مورد انتقال آب به اصفهان به عنوان بخشی دیگر از این طرح گفت: روز یکشنبه عملیات اجرایی خط 3 انتقال آب از خلیج فارس به استان اصفهان آغاز می شود.

وی با استناد به شروع عملیات اجرایی خط انتقال آب 4 در سیستان و بلوچستان ، تصریح کرد: در آن روز همزمان عملیات اجرایی انتقال آب از دریای عمان (چابهار) به زاهدان آغاز می شود. دستیابی به این رویای باورنکردنی با بازکردن کامل خط اول و با این تلفیق و اجرای صحیح خطوط 2 ، 3 و 4 ، شاهد زندگی و امید پایدار در دشت مرکزی و شرق کشور خواهیم بود. اجرای این طرح از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بوده و مورد تأکید رئیس جمهور قرار گرفته است.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت حجم سرمایه گذاری در این طرح ملی برای انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان را 1.2 تریلیون ریال اعلام کرده است.

بنای یادبود بزرگ و دائمی وزارت صمت با سرمایه گذاری مواد معدنی بزرگ در دشت های مرکزی و شرقی کشور

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به عنوان یکی از این شرکتهای بزرگ معدنی اعلام کرده است: بدون شک امروز مشکل آب در جهان و ایران مهمترین و اساسی ترین مسئله است. این منبع زندگی و اساس توسعه در هر منطقه است. با توجه به آب و هوای خشک ارتفاعات مرکزی و شرقی کشور ، مشکل کمبود آب همیشه یک چالش اساسی برای ما بوده و توسعه صنعت و کشاورزی از جمله نگرانی های مردم و مسئولان این مناطق کشور است . .

کفایت ذخایر معدنی در این کشور و نقش مهمی که معدنکاری در اقتصاد کشور ، اشتغال و مبادله ارز در سالهای اخیر و با مشکل در فروش نفت داشته است ، ایران را به سمت بخش معدن سوق داد. و صنعت معدن به عنوان ارز و کالای اصلی. بنابراین ، نیاز به پروژه های توسعه ای در بخش معدن در دشت های شرقی و مرکزی کشور بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت که در نوامبر سال جاری بخش 1 خط 1 طرح ملی انتقال آب خلیج فارس را افتتاح کرد ، اعلام کرد که بسیاری از کارشناسان در فکر این هستند که آیا باید آب را به معادن بیاوریم؟ یا درد را به داخل آب منتقل کنید. همه کارشناسان معتقدند که باید آب را به معادن برد. چون اقتصادی است.

وزیر صمت معتقد است که علاوه بر صنایع معدنی و پتروشیمی که می توانند از این آب استفاده کنند ، بخش کشاورزی نیز از سایه اسفناک خشکسالی بهره مند شده و به منبع پایدار آب دست خواهد یافت.

رئیس جمهور همچنین در مراسم افتتاح پروژه های دولت گفت: “با حمایت وزارت صمت ، کارهای زیادی برای استانهای شرقی از جمله استان خراسان رضوی در حال انجام است و آن پروژه آبرسانی به خلیج فارس است. استانهای خراسان رضوی ، خراسان جنوبی و اصفهان. ” همچنین تأمین آب در استان های سیستان و بلوچستان از راه دیگری در حال انجام است. این یک تغییر تاریخی عظیم است که شرکت های معدنی دستخوش آن می شوند.

به گفته رئیس جمهور روشن است که تجربه موفقیت آمیز افتتاح اولین خط انتقال به هرمزگان ، کرمان و یزد ، که در ابتدا غیرممکن به نظر می رسید ، امروز این اراده را با خطوط دوم ، سوم و چهارم با همان اراده ایجاد کرده است.

سرانجام ، طبق اعلامیه مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو ؛ 24 اسفند 1396 یک برگ طلایی ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران خواهد بود. ما امیدواریم که با کمک کارمندان دولت و تلاش شرکتهایی که کار بزرگی انجام می دهند ، زودتر به پایان برسیم و شاهد رونق بیشتری در اقتصاد کشور ، توسعه متعادل و اشتغال باشیم.

مشخصات خط

شروع خطوط دیگر که در هفته آخر سال جاری انجام می شود ، اولین خط برنامه ملی انتقال آب از خلیج فارس به استانهای هرمزگ ، کرمان و یزد است. سرمایه گذاری خط تولید 823 کیلومتر به 23 میلیارد گوجه فرنگی می رسد و 156 هزار نفر در حال ساخت هستند.

سرمایه گذاری مستقیم در خطوط 2 ، 3 و 4 120 میلیارد گوجه فرنگی است که 54000 شغل در طول ساخت ایجاد می کند.

حجم سرمایه گذاری در خط دوم از خط دوم طرح ملی به طول 1550 کیلومتر برای انتقال آب از خلیج فارس به استانهای کرمان ، خراسان جنوبی و خراسان به 47 میلیارد گوجه فرنگی خواهد رسید. ظرفیت انتقال آب این خط 230 میلیون متر مکعب در سال است و میزان اشتغال آن در کارهای ساختمانی به 30 هزار نفر می رسد.

خط سوم انتقال آب از خلیج فارس نیز به استانهای یزد و اصفهان خواهد رسید. حجم سرمایه گذاری این خط 910 کیلومتری 35 میلیارد تومان ، با ظرفیت 200 میلیون متر مکعب خط انتقال آب و ایجاد اشتغال پروژه در دست ساخت 14000 نفر است.

خط چهارم آب را از دریای عمان به سیستان و بلوچستان منتقل می کند. این خط با سرمایه گذاری 39 میلیارد تومانی طی 5 سال آینده و ایجاد اشتغال برای 10 هزار نفر در ساخت و ساز ، آب را به سیستان و بلوچستان می رساند.

انتهای پیام