اقتصادی

دور زدن تحریم‌ها با دستگاه لارنگوسکوپی ایرانی/کاهش زمان اینتوبه کردن بیماران کرونایی

همزمان با شیوع بیماری Covid-19 در کشور ، بخشهای ICU برای قرار دادن گلو در بیماران مبتلا به یک دستگاه پزشکی برای مشاهده گلو ، هزینه بسیار بالایی را نیاز داشتند. بنابراین ، محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران شروع به ساخت کردند و طبق گفته آنها ، در صورت سفارش این دستگاه ، می توان ظرف پنج هفته یک پنجم قیمت خارجی آن را ارائه داد.

به گزارش خبر فوری ، “ویدئو لارنگوسکوپ” دستاورد دکتر محمدرضا خواجوی ، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است. پزشک مجهز به دوربین و لامپ به بیماران اجازه می دهد تا حنجره را در اتاق های عمل و ICU ببینند. سالن ها

تصاویر این لارنگوسکوپ ویدئویی از طریق Wi-Fi و نرم افزار به تلفن همراه منتقل می شود و برنامه نصب شده بر روی تلفن همراه اجازه می دهد تا بیماران در 15 ثانیه به راحتی لوله گذاری شوند (لوله گذاری به معنای قرار دادن یک لوله انعطاف پذیر در داخل نای است که نیاز به تنفس مکانیکی دارد تا اکسیژن لازم را دریافت کنید). این دستگاه قابلیت ضبط فیلم و عکس برای آموزش و درمان را دارد. این دستگاه در صورت شیوع Covid-19 بسیار ضروری است.

دکتر محمدرضا خواجوی ، استاد بیهوشی ، دانشگاه علوم پزشکی تهران و مدیر پروژه در مصاحبه با خبر فوری وی حنجره حنجره را هنگام شروع بیهوشی برای دیدن حنجره و قرار دادن لوله ای در نای یا در بیمارانی که نیاز به حمایت تنفسی و تنفسی در بیماران مبتلا به بیماری های شدید مانند بیماری ریوی و Qovid-19 داشتند ، توصیف کرد.

وی از لارنگوسکوپی به عنوان لارنگوسکوپ مستقیم و تصویری استفاده می کرد و گفت: لارنگوسکوپی مستقیم ، پزشک یک لوله تراشه را نزدیک چشم و دهان بیمار قرار می دهد ، اما با نوعی لارنگوسکوپ تصویری ، پزشک صورت نیست. دیگر نیازی به نزدیک صورت بیمار نیست.

خواجوی خاطرنشان کرد: یک دوربین با کیفیت بالا و با وضوح بالا با یک چراغ LED در بالای ویدئو لارنگوسکوپ نصب شده است که به پزشک اجازه می دهد گلو و حنجره خود را از طریق مانیتور ببیند.

مدیر پروژه با اشاره به تفاوت نمونه ایرانی با نمونه خارجی دستگاه لارنگوسکوپی یادآور شد: در دستگاه ایرانی تصاویر با کمک تخته سفید الکترونیکی ارائه شده در کشور و همچنین امواج Wi-Fi منتقل می شوند. قرار داده شده.

وی نیاز به ردیابی و ذخیره سازی اضافی تصاویر و فیلم ها را از دیگر مزایای این محصول عنوان کرد و گفت: “علاوه بر این ، این دستگاه به شما امکان می دهد تصاویر و فیلم ها را برای دیگران ارسال کنید.”

یک محقق در دانشگاه علوم پزشکی تهران که تأکید کرد این دستگاه همچنین برای اهداف آموزشی است ، یادآوری کرد کاربرانی که تازه شروع به استفاده از این دستگاه کرده اند می توانند از طریق تلفن نمای گلو و حنجره را ببینند و ببینند که چگونه لوله گذاری می کنند. فرا گرفتن.

خواجوی افزود: در مدل های خارجی مانیتور ICD وجود دارد که از طریق سیم یا کابل به حنجره متصل می شود اما در مدل ایرانی سیم و کابل برداشته می شود و نیازی به اتصال برق نیست.

به گفته استاد بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی تهران ، این دستگاه از طریق باتری های قابل شارژ انرژی را تأمین می کند ، در حالی که این دستگاه سبک و قابل حمل است.

یک استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ، با تأکید بر اینکه از زمان شیوع بیماری Covid-19 در کشور ما این دستگاه را طراحی و ساخته ایم ، افزود: در زمان شیوع بیماری کشور کمبود داشت. واردات این دستگاه ها به دلیل مجازات این نوع دستگاه ها از 8000 تا 10 هزار دلار است. بنابراین ، ما به فکر قرار دادن این دستگاه پزشکی در کشور افتادیم.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال نوآوری های جدید برای رفع نواقص این دستگاه در این پروژه بودیم ، ادامه داد: سرانجام ما موفق به طراحی و ساخت این دستگاه شدیم و سال گذشته آزمایشات و بازخورد از بیمارستان های مختلف توسط معلمان و جراحان در این مورد دریافت شد دستگاه

خواجوی از دریافت مجوزها و استانداردهای تولید توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: “علاوه بر این ، این اختراع به صورت داخلی ثبت شده است.”

وی درباره اهمیت طراحی و ساخت دستگاه های لارنگوسکوپی در کشور هشدار داد: “کلیه دفاتر بیمارستان خصوصاً ICU و اتاق عمل به این ابزار احتیاج دارند و همچنین آمبولانس ها باید به این دستگاه پزشکی مجهز باشند.” هر زمان خدمات پزشکی ارائه می شود ، گاهی اوقات برخی از بیماران مجبور به تنفس مصنوعی می شوند و وجود این دستگاه ها ضروری است.

یک استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اگر می خواهیم نمونه های خارجی این دستگاه را وارد کنیم نیاز به هزینه بالایی دارد گفت: نمونه های خارجی در دسترس نیستند و در صورت موجود بودن استفاده از آنها ضروری است. ؛ زیرا آنها ابتدا باید به برق متصل شوند اما در لوله گذاری با نمونه ایرانی 15 تا 20 ثانیه طول می کشد تا بیماران لوله گذاری کنند.

به گفته مدیر پروژه ، قراردادی برای تولید انبوه این دستگاه پزشکی ، تولید صفحات الکترونیکی این دستگاه و بدنه فولادی با یکی از شرکت های دانش بنیان منعقد شده است.

خواجویک اظهار داشت: “از آنجا که این فناوری در کل کشور است ، تولید انبوه آن امکان پذیر است ، اما مهمترین چالش ما تأمین هزینه های تولید است و همه هزینه ها شخصی است.” ما قادر هستیم نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی این دستگاه را با قیمت یک پنجم نمونه خارجی 2 هفته در هفته برآورده کنیم.

انتهای پیام