اخبار حوادث

آخرین وضعیت «اندیکا» پس از زلزله/ آغاز بازسازی متناسب با شرایط عشایر و فرهنگ منطقه

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از تلاش برای حل مشکلات زلزله زدگان هند در استان خوزستان خبر داد و تأکید کرد که باید سازوکار مناسبی برای جبران خسارت و کمک به عشایر این منطقه ایجاد شود.

اسماعیل نجار که برای بازدید از منطقه زلزله اندیکا به خوزستان سفر کرده بود ، در حاشیه این بازدید به خبر فوری گفت.: بود زلزله ای به بزرگی 5.7 ریشتر استانهای خوزستان و چهارمحال و بختیاری را در 12 اکتبر لرزاند و بیشترین تأثیر را بر منطقه اندیکا گذاشت.

وی گفت: این زمین لرزه هیچ گونه تلفات جانی نداشت ، اما تحقیقات نشان داده است که به دلیل وضعیت اقتصادی منطقه و بافت ضعیف ساختمان های منطقه ، خساراتی به مناطق مسکونی و برخی تاسیسات زیربنایی وارد شده است. همچنین از آنجا که جمعیت این مناطق کوچ نشین بود و به دلیل نفوذناپذیری مسیرهای خاص ، باید تصمیمات مناسبی برای جبران خسارت و بازسازی گرفته می شد ، به همین دلیل امروز بازدید انجام شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت که چندین حیوان در منطقه پس از زلزله کشته شده اند.

نجار اظهار داشت که بازسازی و جبران خسارت با توجه به شرایط و شرایط منطقه ضروری است. کارگروهی برای بررسی این مشکل و در نهایت راه حل مناسب در مورد چگونگی و نحوه جبران خسارت جمعیت عشایر تشکیل شد. این موضوع در حال تحقیق است و احتمالاً با وام رایگان و غیره جبران خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در مورد سایر مناطق آسیب دیده مشخص شده ، خسارت با پرداخت وام جبران می شود. در عین حال ، مشارکت افراد در بازسازی ضروری است و این اقدامات باید مطابق با فرهنگ و شرایط منطقه و با رعایت قوانین انجام شود.

نجار در مورد اقدامات اضطراری برای کمک به جمعیت نشان داده شده ، گفت: “در روزهای اولیه ، اقداماتی مانند اسکان موقت ، تحویل چادر و توزیع بسته های غذایی و غذایی انجام شد.”

وی همچنین درباره آخرین وضعیت در این مناطق گفت: “اقدامات اولیه قبلاً انجام شده است و روند جبران خسارت و بازسازی به زودی آغاز می شود. اقدامات لازم برای اطمینان از رعایت شرایط بهداشتی و بهداشتی و تامین غذای سالم کافی انجام شده است. در نظر گرفته شده است

وی همچنین در مورد میزان خسارت وارده در این مناطق اظهار کرد: تعداد و تعداد دقیق را پس از بازدید و خلاصه گزارش می دهیم ، اما طبق گزارش اولیه اعلام شده توسط استانداردها ، آخرین زمین لرزه پنج میلیارد اریالیایی در نقاط مختلف آسیب دیده است. برخی از مناطق شهر اندیکا و حدود 130 روستای ایندیکا به آنها آسیب رساند.

انتهای پیام