اخبار حوادث

“هشدار زودهنگام”، شعار روز جهانی کاهش خطر بلایا در ۲۰۲۲

در 13 اکتبر، “روز جهانی کاهش خطر بلایا” هر سال جشن گرفته می شود.

به گزارش خبر فوری، «روز جهانی کاهش خطر بلایای طبیعی» برای اولین بار در سال 1989 پس از فراخوان مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای روزی برای ترویج آگاهی از خطرات و فرهنگ جهانی کاهش بلایای طبیعی و پس از آن هر سال تأسیس شد. 13 اکتبر به عنوان روز کاهش خطر بلایا و برای افزایش آگاهی در مورد اهمیت درک خطراتی که مردم با آن روبرو هستند جشن گرفته می شود.

موضوع امسال (2022) روز جهانی کاهش خطر بلایا است “هشدار زودهنگام” منصوب این روز فرصتی برای برجسته کردن پیشرفت‌هایی است که کشورها در کاهش آسیب‌پذیری ناشی از بلایا و تلفات جانی، اقتصادی و بهداشتی داشته‌اند.

این روز همچنین افراد و گروه هایی را در سراسر جهان که برای کاهش خطر بلایا تلاش می کنند، به رسمیت می شناسد.

به گفته گایدلی، همکاری بین‌المللی در کمک‌های رسمی توسعه (ODA) و ظرفیت‌سازی تاب‌آوری در برابر بلایا برای پاسخگویی به رویدادهای شدید آب و هوایی و سایر بلایای طبیعی و غیرطبیعی مورد نیاز است.

اخیراً بلایای طبیعی ناشی از تغییرات آب و هوایی در بیشتر کشورها در حال افزایش است و بسیاری از مردم را تحت تأثیر قرار داده است. به عنوان مثال، در ماه سپتامبر سال جاری، سیل ناشی از باران های موسمی یک سوم از خاک پاکستان را زیر آب برد و حدود 15 درصد از جمعیت این کشور را آواره یا آسیب رساند و حدود 1700 نفر جان خود را از دست دادند. زندگی می کند

بدین منظور آمادگی همه کشورها برای مقابله با خطرات ناشی از بلایای طبیعی و غیرطبیعی و اقدامات مناسب برای کاهش این خطرات از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام