اخبار فرهنگی

حسینی: دولت مشکلات ناشران درخصوص تهیه کاغذ با قمیت مناسب را پیگیری می کند

معاون امور مجلس رئیس جمهور ظهر چهارشنبه از سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی (ره) بازدید کرد.

به گزارش خبر فوری، انتشارات سید محمد حسینی گزارش داد که این بازدید حدود 5 ساعت به طول انجامید.

در این بازدید ناشران نیز در گفتگویی دلنشین نکات و دغدغه های خود را با نایب رئیس مجلس در میان گذاشتند.

وی در جمع خبرنگاران و ناشران در نمایشگاه کتاب حسینی به نقش و جایگاه کتاب و کتابخوانی در رشد و شکوفایی جامعه اشاره کرد.

نایب رئیس مجلس بر لزوم تشویق جوانان به مطالعه تاکید کرد و گفت: قطعا با گرایش جوانان و نوجوانان به مطالعه و لذت بردن از کتاب، شاهد کاهش برخی ناهنجاری های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.
حسینی همچنین بر تعهد دولت برای حمایت از اشاعه و ترویج فرهنگ جامعه تاکید کرد: به خصوص در زمینه کتاب و نشر.

معاون رئیس جمهور افزود: با وجود مشکلات انباشته اقتصادی، تمرکز اصلی دولت بر بهبود وضعیت معیشتی مردم و رفع مشکلات اقتصادی آنهاست، اما این به معنای بی تفاوتی این دولت نسبت به فرهنگ نیست. یکی از اولویت های اصلی حل مشکلات ناشران است.» در زمینه تهیه کاغذ با قیمت مناسب و پیگیری دغدغه های ناشران و فعالان فرهنگی.

وی با تاکید بر اهمیت ترجمه آثار اندیشمندان بومی کشورمان به زبان‌های خارجی، گفت: امروز قدرت فکری و علمی زیادی در کشور وجود دارد که می‌توان آن را به زبان‌های خارجی ترجمه کرد و در اختیار علاقه‌مندان قرار داد. از ظرفیت های فکری و فرهنگی ایران بهره ببرید.

معاون امور مجلس رئیس جمهور در بازدید از غرفه بنیاد حفظ آثار و نشر آثار شهید سلیمانی، از برخورد این شهید بزرگوار تقدیر کرد و گفت: اقدامات و فداکاری های آنان را بشناسید.

حسینی همچنین در غرفه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) با اشاره به لزوم پیگیری روحیه متحول امام خمینی(ره) اظهار داشت: اندیشه ها و اندیشه های امام برگرفته از تعالیم الهی است، بنابراین چنین نیست. . محدود به زمان خاصی است و نمی تواند تاریخ انقضای خاصی را تعیین کند.

معاون رئیس جمهور گفت: امروز باید در مسیر آرمان های امام سابق اعم از تغییر طلبی، رسیدگی به فقرا، تمرکز بر سربلندی و قدرت داخلی حرکت کنیم که خوشبختانه دولت مردمی این مسیر را طی می کند. ایشان مفتخر به پیروی از خط امام و رهبری عزیز است و مصمم است اندیشه های بلند ایشان را در همه عرصه ها عملی کند، لذا امروز فرصت ها و شرایط مناسبی برای اندیشه های امام مهیا شده است. کاملاً نمایان و در حال ظهور در جامعه است. امام گفتمان اصلی کشور است.

وی در پایان گفت: اقدام دولت برای توجیه یارانه ها این است که فقرا و مستضعفان در فقر نباشند و یارانه ها مستقیما به دهک های اصلی برود و فقر مطلق از کشور و فساد حذف شود. و از اجاره جلوگیری می شود.» رهبر فرزانه انقلاب در بیان گام دوم انقلاب تاکید می کنند که ادامه همان آموزه های امام عزیز است.

انتهای پیام/