اقتصادی

توزیع مرغ ۱۸هزار و ۵۰۰تومانی در بازار، مسکن موقتی است

دبیر انجمن مرغداران مرغ گوشتی توزیع 18 هزار و 500 گوجه فرنگی در بازار مرغ را مسکن موقت بازار مرغ عنوان کرد و گفت: “شرکت پشتیبانی امور دام با ذخایر و قیمت های شکسته خود وارد بازار شده است.” این اقدام م becauseثر نخواهد بود زیرا هیچ حمایتی ندارد ، زیرا سهامی که وارد بازار می شوند باید جایگزین باشند و در صورت عدم تولید ، جایگزین نخواهد بود.

پرویز فروغی در مصاحبه با خبر فوری خاطرنشان کرد که درآمد لازم برای مرغداری ها به طور کامل در آن دوره تأمین نشده است ، که منجر به این شد که بیشتر مرغداران درآمد لازم را از بازار آزاد بدست آورند. هرکسی بلیط را به قیمت دلخواه خود می فروشد. قیمت هر کیلو دانه سویا از 16 هزار گوجه فرنگی شروع شد و هفته گذشته به 20 هزار گوجه فرنگی رسید. همچنین ، هر پوند ذرت تا 5000 گوجه فرنگی به فروش می رسد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر ، قیمت بلیط های مصوب نیز افزایش یافته است ، بنابراین قیمت ذرت از 1700 گوجه فرنگی به 1500 گوجه فرنگی در هر پوند و لوبیای سویا از 2400 گوجه فرنگی به 3300 گوجه فرنگی رسیده است.

دبیر انجمن طیور مرغ گوشتی با بیان اینکه اگر همه ورودی ها با قیمت های قابل قبول مرغ ها داده شود ، قیمت مرغ زنده در هر کیلو بین 17 هزار و 500 تا 18 هزار تومن خواهد بود ، گفت: 50 درصد ورودی ها تاکنون داده شده است. البته ، حتی اگر همان مقدار به دست برخی از مرغداران نرسد ، زیرا مدت زمان پرورش پرندگان به 40 روز کاهش یافت ، از طرف دیگر ، زمان تعیین شده برای بارگیری سفارشات ، تعیین تکلیف و تحویل ، بیشتر زایمان ها بیش از 40 روز بود و هزینه آن نیز سوخت. این نوع مهربانی بود و مرغداران باید تمام درآمد مورد نیاز خود را از بازار آزاد بدست آورند و از طرف دیگر مرغ ها را با قیمت قابل قبولی بفروشند.

وی افزود: سوال ما این است که اگر قیمت گوشت مرغ باید بر اساس قیمت های پذیرفته شده باشد ، چرا نباید این قیمت پذیرفته شده برای سایر پارامترهای تولید رعایت شود؟ در صورت توافق ، باید با کل زنجیره تولید مقابله کرد. مسلماً بازار باید از طریق عرضه و تقاضا تعیین شود و نهادهای نظارتی نباید به طور انتخابی به برخی از مولفه های تولید بپردازند.

آیا فروغی توانست به این سوال که پرندگان سیستم های ورود به بازار را دریافت می کنند پاسخ دهد؟ وی گفت: سیستم بازار اگر به درستی کار کند زیرا در توزیع درآمد دست دلالان را کوتاه می کند ، سیستم خوبی است و مرغداران می توانند بلافاصله آن را خریداری کنند ، اما این سیستم تاکنون به جز مشکلات برای مرغداران هیچ دستاوردی نداشته است.

به گفته دبیر انجمن طیور مرغ گوشتی ، هرچه تعداد واسطه ها در توزیع بلیط کمتر باشد ، تولید کنندگان پرندگان بلیط های خود را بهتر خریداری می کنند. اتحادیه ها و انجمن ها می توانند به پرورش دهندگان کمک کنند تا نقدینگی خود را تقویت کرده و نقش نظارتی داشته باشند.

در مقابل این سوال که آیا وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام می تواند به ثبات بازار مرغ در توزیع روزانه صدها تن مرغ گرم و منجمد در بازار پاسخ دهد؟ وی گفت: “شرکت کمک به دام با ذخایر و قیمتهای شکسته خود وارد بازار شده است.” این اقدام م becauseثر نخواهد بود زیرا هیچ حمایتی ندارد ، زیرا سهامی که وارد بازار می شوند باید جایگزین باشند و در صورت عدم تولید ، جایگزین نخواهد بود. این اقدامات مانند مسکن است و هر از چند گاهی انجام می شود ، اما کارهای اساسی بیشتری برای حل این مشکل باید انجام شود. در واقع ، باید مقدار کافی ورودی با قیمت توافق شده به تولیدکنندگان وارد شود و قیمت ها را به روشی واقع بینانه تر مشاهده کرد.

انتهای پیام