اخبار حوادث

دستگیری مجرمان در ممنوعیت در شرکت خصوصی

آفتاب نیوز:

سردار غلامرضا جعفری پیش از ظهر امروز (16 فروردین) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی مراجعه نماینده قانونی یک شرکت بیمه به پلیس فتا و اعلام شکایت وی مبنی بر اینکه شخص ناشناسی بر اساس اسناد هویتی از دیگران با دسترسی به نام کاربری و رمزعبور مدیر برتر. پس از ورود به بخش مدیریت در وب سایت شرکت ، موفق به تهیه اسناد پرداخت با ضبط داده های غیرمجاز و تحویل 4 میلیارد ریال به کارتهای بانکی واقعی و آسیب دیده شد. مردم ، کارشناسان پلیس FATA موضوع را در دستور کار قرار داده اند.

وی اضافه کرد: “کارشناسان پلیس فتا در استان با استفاده از تجربه اجرای ارزشمند خود و همچنین تحلیل تکنیکی ، سرانجام با تلاش شبانه روزی و بدون وقفه ، دارندگان حسابهای میانی را شناسایی کردند.”

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با انجام تحقیقات دقیق مشخص شد که فردی با استفاده از وضعیت مالی ضعیف و تحت پوشش خرید یک سالن و بر اساس یک داستان دروغین ، قادر به گرفتن اسناد هویتی و کارت بانکی از 4 عضو یک خانواده با وضعیت اقتصادی ضعیف است. وی تأیید کرد که پس از دستگیری متهم ، مشخص شد که وی با یکی از کارمندان همان شرکت خصوصی کار کرده است تا در امور جنایی و پولشویی کار کند.

سردار جعفری اظهار داشت: متهم دستگیر شده در بازجویی فنی به فعالیت مجرمانه به ویژه تهیه نامه های پستی و اسناد جعلی اعتراف کرد و موافقت کرد که وجوه دزدیده شده را به حساب شرکت بازگرداند. در همین رابطه پرونده ای تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شد. روشی برای متهمین ارائه شد.

رئیس پلیس راه هرمزگان خاطرنشان کرد: برای ایمنی کار و سیستمهای اداری در سازمانها و شرکتهای دولتی و خصوصی ، تعریف سطح دسترسی کارمندان ارشد و متوسط ​​کافی نیست بلکه نظارت بر اجرای پروتکلهای ایمنی و امنیتی برای حفظ عملکرد است. کارمندان و عدم سرقت هویت حساب کاربری ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: گزارش و پیشگیری از جرائم از اولویت های پلیس FATA در استان است و از عموم مردم خواست که به طور مستمر اخبار مربوط به جرایم سایبری را مطالعه کنند ، از محافظت در برابر کلاهبرداری های جنایی محافظت کنند و از طریق وب سایت جرم به آدرس www. به cyberpolice.ir مراجعه کنید.