اخبار حوادث

نجات کوهنورد سقوط کرده در ارتفاعات شیرپلای تهران توسط امدادگران هلال احمر

مدیرعامل انجمن ماه سرخ استان تهران گفت: عوامل عملیاتی انجمن ماه سرخ استان تهران با همکاری سازمان امداد و نجات هوایی یک کوهنورد را که از شیرپلا به سمت شمال سقوط کرده بود، نجات دادند. تهران.

به گزارش خبر فوری به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن ماه سرخ، شاهین فتحی با اشاره به جزییات این عملیات، اظهار داشت: ساعت 6:51 صبح امروز جمعه ششم اسفندماه، جوانی 22 ساله بر روی شروین سقوط کرد. دیواره عبور کوهنوردان از پایگاه امداد و نجات کوهستان شیرپلا و سپس مرکز کنترل و هماهنگی مدیریت انجمن سرخ استان تهران.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از گزارش حادثه یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات کوهستان شیرپلا شمیرانات به محل اعزام شد، افزود: پس از جستجو و ارزیابی امدادگران مشخص شد که کوهنورد جوان در حال بازگشت است. شروین که از مسیر اصلی کوه گم شده بود و شب به اندازه کافی از دید دور بود، از مسیر دیوار افتاد و مجروح شد.

مدیرعامل هلال احمر استان تهران با اشاره به وخامت حال این کوهنورد از ناحیه ستون فقرات و لگن آسیب دیدگی شدیدی داشت، گفت: برای تسریع در عملیات، یک فروند بالگرد فراخوانی و امداد و نجات داده شد. مصدومان با بالگرد به سازمان امداد و نجات منتقل و سپس برای مداوا به اورژانس منتقل شدند.

انتهای پیام/