اخبار حوادث

سقوط آزاد آمار ازدواج در ایران؛ ۴۰ درصد کاهش در ۸ سال

آفتاب نیوز:

امیرحسین بانکی پورفرد با اشاره به اولویت های کمیته فرهنگ شورای اسلامی اسلامی و دغدغه های فرهنگی آن با کشور ، اظهار داشت: همه ما شاهد موضوعات اقتصادی ، معیشت ، اشتغال ، تورم و موارد مشابه هستیم. با وجود بیماری قلبی ، من آن را به عنوان فردی که از درد شدید دندان رنج می برد ، می بینم.

وی افزود: این دندان درد بیماری قلبی او را به پایان رسانده است و مردم به دنبال درمان بیشتر برای این بیماری ها هستند. اکنون عرصه فرهنگی نیز یک مشکل قلبی است و زندگی و مشکلات اقتصادی کشور در دندان یکسان است؛ بنابراین ، اگر نمی خواهیم به موضوعات فرهنگی کشور توجه کنیم ، با خطراتی روبرو خواهیم شد.

سقوط رایگان آمار ازدواج ایران؛ 40٪ کاهش در 8 سال

عضو کمیته فرهنگی کمیته مشاوره اسلامی ادامه داد: “از جمله موضوعات فرهنگی ، من برخی از موضوعات را اولویت می دانم. یکی از این موضوعات مسئله خانواده است.” در هفت یا هشت سال گذشته ، تعداد ازدواج های رایگان حدود 40 درصد کاهش یافته است. با این حال ، ثروت ما نه تنها کاهش یافته بلکه آنها نیز افزایش یافته اند. اولویت دیگر مسئله طلاق است که متأسفانه تهدیدی جدی برای جامعه به همراه دارد. از طرف دیگر ، میزان زاد و ولد ما به شدت در حال کاهش است و این منجر به افزایش روزانه بازنشستگان خواهد شد.

سرانجام ، بانکی پور فرد اضافه کرد: “زمینه دیگری که در حوزه فرهنگ بسیار مهم است بحث در مورد فضای مجازی است. برای انجام این کار ، فکر کردن بسیار ضروری است.” علیرغم تأکید مقام معظم رهبری بر این امر ، فضای مجازی ، داوطلبانه یا ناخواسته ، به طریقی که جامعه را به دست گرفته و هیچ کجا رهبری نشده ، دور ریخته شده است. موضوع دیگری که باید در حوزه فرهنگ به آن بپردازیم ، بررسی تأثیر IRIB بر مسئولیت فرهنگی آن است. من معتقدم که این موضوعات جزو اولویت های بحث فرهنگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.