اخبار جامعه

قیمت بلیط‌ هواپیما ویژه جام جهانی قطر نهایی نشده/ فقط ایران ایر و قطر ایرویز مجوز پرواز گرفته اند

قیمت هواپیمای جام جهانی قطر مشخص نیست/ فقط ایران ایر و قطر ایرویز مجوز پرواز گرفته اند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در حال حاضر نرخ مصوب و قطعی بلیت هواپیما برای مسابقات جام جهانی نهایی نشده است و تنها خطوط هوایی قطر و ایران ایر می توانند این گونه پروازها را انجام دهند، البته در صورتی که ایرلاینی درخواست پرواز به قطر داشته باشد. جام جهانی، مجوز را با در نظر گرفتن پروتکل های بین المللی صادر می کنیم.

محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با خبرنگار مالی خبرگزاری خبر فوری، جزئیات تعداد پروازهای ایران به جام جهانی قطر را فاش کرد.طبق توافقات انجام شده مقرر شد هر هفته 72 پرواز رفت و برگشت بین ایران و قطر انجام شود.

IMG-20211211-WA0023

در ادامه محمدی بخش تصریح کرد: در حال حاضر روزانه 72 پرواز شامل 36 پرواز از ایران و 36 پرواز از قطر انجام می شود و در صورت نیاز می توانیم با همکاری دولت قطر این ظرفیت را افزایش دهیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه به مبدا فرودگاه های بین المللی پرداخت و افزود: امروز قابلیت توسعه این پروازها از مبدا فرودگاه های بین المللی در استان های هرمزگان، تهران، مشهد، بوشهر، اصفهان، شیراز، خوزستان و کیش وجود دارد. . این جزیره حداکثر 100 پرواز در روز دارد. 100 پرواز از ایران و قطر انجام می شود.

وی افزود: برای استفاده از فرصت های جام جهانی می توان به تعداد گردشگرانی که علاقه مند به تماشای مسابقات جام جهانی از کشورهای مختلف از جمله عراق، افغانستان، روسیه و تاجیکستان هستند، به ایران جذب کرد.

قطر

محمدی بخش افزود: در مذاکرات انجام شده پروازهای باری می تواند بدون محدودیت انجام شود و از آنجایی که این توافقات در جام جهانی 60 روزه برنامه ریزی شده است، به نظر می رسد پروازهای جام جهانی قطر از اوایل آبان ماه امسال آغاز شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره مدیریت هزینه ها ادامه داد: برای مدیریت هزینه های پروازهای جام جهانی و قیمت بلیت، مقرر شد بیشتر این پروازها ابتدا به کیش و سپس به دوحه و البته مشهد بروند. فرودگاه های شیراز، اصفهان، تهران و کیش. همه می توانند پروازهای مستقیم به دوحه داشته باشند اما ما سعی می کنیم هزینه پروازها را مدیریت کنیم تا اکثرا ابتدا به کیش که پرواز داخلی محسوب می شود بروند و سپس از طریق قطر پرواز کنند. آنجا

13990817000495_Test_PhotoNo

محمدی بخش در خصوص قیمت بلیت های جام جهانی اظهار داشت: در حال حاضر قیمت بلیط هواپیما برای مسابقات جام جهانی به طور قطعی تایید نشده است و در حال حاضر تنها خطوط هوایی قطر و ایران ایر می توانند این پروازها را انجام دهند اما شرکت هواپیمایی در صورت درخواست پرواز به قطر جام جهانی را دارد در طول جام جهانی با توجه به پروتکل های بین المللی مجوز را صادر می کنیم اما همه این موارد بستگی به میزان استقبال مردم برای حضور در این رویداد بزرگ ورزشی دارد.

انتهای پیام/





آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای بدید 0 رای مخالف