اقتصادی

جدی: در وضعیت فعلی هرگونه افزایش قیمت خودرو موجب تنش در بازار می شود

یکی از اعضای هیات مدیره کمیته صنعت و معدن گفت: در شرایط فعلی هر گونه افزایش قیمتی حتی در صورت موجه بودن قطعا باعث ایجاد تنش در بازار می شود و قیمت حاشیه بازار نیز بر همین اساس افزایش می یابد.

علی جدی در گفت وگو با خبر فوری، درباره آخرین نظرات خودروسازان کشور درباره زیان دهی در طرح فروش خودرو، اظهار کرد: در شرایط فعلی هر گونه افزایش قیمت ولو موجه و هزینه های خودرو تمام می شود. تولید کننده واقعا افزایش یافته است، آن را قطعا بازار را تحت تاثیر قرار تنش و حاشیه بازار قیمت افزایش می یابد به همان نسبت.

وی افزود: حرف ما همیشه این بوده که می گفتیم باید رقابت ایجاد کنید، نیازی به تعیین قیمت از سوی دولت نیست و قیمت باید آزاد و در دست خودروسازان باشد، اما بحث واردات نیاز به آن دارد. آنها همچنین باید آزاد باشند و واردات باید مجاز باشد، حداقل برای رسیدن به رقابت داخلی و بین المللی شدن. وقتی قیمت اینطوری باشد نیازی به دریل زدن به مادر نیست یعنی قیمت را کنترل می کنند و او می تواند تولید و قیمت خود را به عنوان تولید کننده انجام دهد و اگر خارج از عرف باشد مثل همه سایر تولیدکنندگان در سازمان

وی افزود: اما تا زمانی که این شرایط وجود دارد، افزایش حداقل قیمت مشکلاتی را ایجاد می کند، بنابراین باید ریشه مشکل برطرف شود و دولت کمک کند تا بخشی از سایت واردات تامین شود که خود به خود حساسیت ها کاهش می یابد. پس از آن تولید کنندگان خودروهای خانگی می توانند در مورد قیمت و کیفیت تصمیم بگیرند.

انتهای پیام/