اخبار فرهنگی

گفتمان سازی توسط تشکل‌های شاهد و ایثارگر

سرپرست دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: با توجه به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در فرهنگ ایرانی تنیده شده، کسی که بتواند کار فرهنگی ماندگار با ضریب نفوذ بالا و مردمی انجام دهد، مورد اقبال خواهد بود.

به گزارش خبر فوری، رحیم نریمانی در نخستین کارگروه فرهنگی تشکل‌های شاهد و ایثارگر  بیان کرد: مهمترین بستر توسعه در هر کشوری فرهنگ است و برای ایجاد توسعه پایدار باید زیرساخت‌های فرهنگی لازم فراهم شود.

سرپرست دفتر تشکل‌های ایثارگری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: نگاه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به تشکل‌های شاهد و ایثارگر را نگاهی استراتژیک است و باید از این فرصت طلایی استفاده حداکثری را داشته باشیم که نفع عمومی برای نظام دارد، لذا با توجه به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در فرهنگ ایرانی تنیده شده، کسی که بتواند کار فرهنگی ماندگار با ضریب نفوذ بالا و مردمی انجام دهد، مورد اقبال خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ذات دولت سیزدهم حمایت از فرهنگ ایثار و شهادت است، تأکید کرد: در بنیاد شهید و امور ایثارگران و به خصوص دکتر قاضی‌زاده هاشمی ایمان و باور قلبی به اهمیت و ظرفیت تشکل‌های شاهد و ایثارگر وجود دارد و به دنبال گفتمان سازی توسط تشکل‌های شاهد و ایثارگر هستیم. رویکرد بنیاد برنامه‌محوری است و برنامه‌ای که مدون و با پشتوانه فکری اجرایی باشد مدنظر است و امیدواریم در این رابطه شاهد برنامه‌ها و پیشنهادات اعضای تشکل‌ها باشیم.

نریمانی، اعلام کرد: سمینار آموزشی دبیران تشکل‌های شاهد و ایثارگر با همکاری وزارت کشور و موسسه فرهنگی و توانبخشی ایثار و با حضور دبیران تشکل‌ها در استان قزوین برگزار خواهد شد و در این سمینار معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور خواهد داشت و در سرفصل‌های آموزشی آن موضوعاتی همچون مهارت‌های ارتباطی، قوانین و مقررات، اصول شبکه سازی، آسیب‌شناسی و تحلیل وضعیت موجود اجتماعی کشور و همچنین نقش تشکل‌های شاهد و ایثارگر در توسعه پایدار کشور، توسط اساتید مجربی که وزارت کشور معرفی کرده است، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در خصوص توانمندسازی و آموزش تشکل‌های شاهد و ایثارگر برنامه داریم تا کشور را در قالب ۵ منطقه درآوریم و برای تشکل‌های استانی هم برنامه آموزشی داشته باشیم و گواهینامه آموزشی وزارت کشور نیز برای آنها صادر شود، در این راستا در حال برنامه‌ریزی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با وزارت کشور هستیم تا در زمینه برجسته‌سازی و استفاده حداکثری از تشکل‌های شاهد و ایثارگر در سراسر کشور اقدامات تحولی صورت گیرد.

 در پایان این جلسه رئیس و دبیر کارگروه فرهنگی تشکل‌های شاهد و ایثارگر توسط اعضا انتخاب شدند.
انتهای پیام

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.