اقتصادی

رونق اشتغال به بعضی از بخشها برگشت

نتایج یک گزارش نشان می دهد که در بهار سال 1400 تعداد کارگران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است و دلیل اصلی آن کاهش شدت وقوع تاج و افزایش اشتغال در برخی بخش ها بوده است.

به گزارش خبر فوری ، مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار ، بر اساس نتایج بررسی نیروی کار مرکز آمار ایران در بهار 1399 و 1400 ، تعداد کارکنان را از نظر اقتصادی عمده مقایسه کرد. فعالیت های این دوره

بر اساس این گزارش تعداد کارکنان در بهار 1400 نسبت به بهار 1399 با بیش از 713 هزار نفر افزایش به 247 نفر رسیده است.

تعداد کارگران بخش حمل و نقل زمینی که به دلیل شیوع تاج کاهش یافت ، در بهار 1400 به 29200 نفر رسید.

همزمان با کاهش برش تاج ، تعداد کارگران بخش حمل و نقل هوایی نیز 8445 نفر افزایش یافته است.

در بخش معدن ، تعداد کارگران به 25469 نفر افزایش یافته است و نشان دهنده رونق این بخش از فعالیت های اقتصادی است.

در بخش کشاورزی اما تعداد کارگران در بهار امسال 14000 نفر نسبت به بهار سال گذشته کاهش یافت که نشان دهنده توقف رشد اشتغال در این بخش است.
تعداد کارگران بخش ساختمان در بهار 1400 در مقایسه با بهار سال قبل 381،307 نفر افزایش یافت و می توان نتیجه گرفت که فعالیت های ساختمانی در کشور دوباره افزایش یافته است. در برابر رفاه.


نتایج این گزارش نشان می دهد که 20818 نفر در بخش تولید نساجی و 36.186 نفر در پوشاک کاهش یافته است ، که هنوز ناشی از رکود ناشی از شروع بیماری عروق کرونا قلب است.

تعداد کارگران در تولید مواد شیمیایی و محصولات 575 نفر کاهش یافته است و می توان گفت با اشباع شدن این بخش تقاضا برای مواد ضدعفونی کننده و شوینده افزایش یافته است.

به گزارش خبر فوری ، پس از شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر بسیاری از فعالیتها ، اکثر مشاغل تعطیل شدند. در همین حال ، مشاغل و کلاسهای خدماتی بیشترین آسیب را دیدند ، که منجر به کاهش نیروی کار در این بخشها شد. با توجه به کاهش میزان بروز بیماری های کرونا قلب در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، به نظر می رسد که برخی از بخش ها و زیرمجموعه ها با افزایش اشتغال و افزایش نیروی کار مرتبط بوده است. به

انتهای پیام