اقتصادی

طرح دولت برای فروش نفت به مردم به کجا رسید؟

مدیرعامل شرکت ملی نفت درباره وضعیت اجرایی نهایی پیش نویس طرح گواهی سپرده کالاهای نفت خام گفت: انشالله تا دو ماه آینده جزئیات این طرح اعلام خواهد شد.

به گزارش خبر فوری، اواخر اردیبهشت ماه بود که محسن خجستمهر – مدیرعامل شرکت ملی نفتکش – در نشستی خبری اعلام کرد که برای پروژه موسوم به گواهی سپرده کالاهای نفتی در این شرکت و پس از مذاکره با مرکز مرکزی به جمع بندی رسیده ایم. بانک. جمهوری اسلامی، بورس انرژی و سازمان برنامه و بودجه در حال مذاکره برای صدور مجوز هستند. این طرح باید در راستای اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی باشد و به تنوع روش های فروش در شرکت ملی نفت ایران کمک کند.

وی این روش را ابزاری جدید عنوان کرد و گفت: طبقه جدیدی از دارایی های سرمایه گذاری مردم و بازار جدیدی برای نفت خام و میعانات گازی فراهم می شود. به این ترتیب مردم می توانند شکل جدیدی از سرمایه گذاری و پس انداز را در قالب اوراق بهادار محافظت شده با نفت تجربه کنند که منجر به انباشت ثروت ملی می شود. این روش می تواند تورم را کنترل کند و در سطح کلان رونق اقتصادی ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت تصریح کرد: این شرکت به منظور رونق اقتصاد کشور با مشارکت مردم برای تامین نقدینگی برای استفاده از منابع مالی شرکت ملی نفت ایران، دستور انتشار اوراق سپرده کالایی را صادر کرد. با انتشار این اوراق، منابع مالی را به دست آورید. این نفت را در زمان های تعیین شده تحویل بگیرید. این اقدام در سال جاری انجام خواهد شد.

خجستمهر اوایل خردادماه در مصاحبه ای از ارائه پیشنهاد جدید به این شرکت و مدل جدید فروش نفت خبر داد که مراحل کارشناسی آن رو به اتمام است که انتشار مدارک مربوط به گواهی سپرده کالا است. با انتشار این اسناد، بخش داخلی کشور می تواند منابع خود را برای سرمایه گذاری در اختیار وزارت نفت قرار دهد.

وی معتقد است با دستیابی به نفت خام، نقدینگی متناسب با بخشی از نفت مورد نیاز این شرکت تامین می شود و بخش قابل توجهی از منابع مالی لازم را به صورت واقعی تامین خواهیم کرد. جزئیات این پروژه پس از تکمیل مراحل کارشناسی به اطلاع عموم خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ملی نفت اخیرا از آخرین تغییرات در اجرای این طرح به خبر فوری گفت: جزئیات این طرح به زودی طی تشریفات دولتی اعلام می شود و هم اکنون در حال انجام است و به اطلاع می رسانیم. . وقتی تمام می شود

انتهای پیام