اخبار فرهنگی

برداشت بی‌رویه از ریگ‌زارهای منطقه گردشگری دهزوئیه زرند

برداشت بی رویه تپه های ماسه ای در منطقه گردشگری دهزویه زرند

خبر فوری/ کرمان مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند با اشاره به جمع آوری بی رویه و بی رویه شن و ماسه زنده و بی رویه در منطقه دهزویه این شهرستان، ادامه این موضوع گردشگری روستایی این منطقه را تهدید می کند.

وی با اشاره به جلسه محمد اسلامی شورای صیانت از حقوق بیت المال با اشاره به تاکید دادستان شهرستان مبنی بر عدم اجازه شناور شدن شن و ماسه در منطقه دهزویه، گفت: تپه های شنی دهزویه.
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرند افزود: ایجاد این جاذبه ها هزاران سال طول می کشد و برای برخی افراد خودخواهی است که به این تپه های شنی نگاهی سود آور داشته باشند و از فروش آن به دنبال سود باشند. شن و ماسه زنده در حالی که این منطقه می تواند ایجاد شود. کمپ های گردشگری صدها شغل مستقیم و غیرمستقیم از این جاذبه طبیعی ایجاد کرده و گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب کرده است.
وی گفت: متأسفانه در سال های اخیر به دلیل بلایای طبیعی و عدم آگاهی منظم برخی از مردم، بسیاری از آثار تاریخی که حق بیت المال شهرستان محسوب می شد از بین رفته و این امر شهر را از مزایای اینها محروم کرده است. بناهای تاریخی.”
اسلامی با اشاره به شن‌های دهزویه گفت: این شهرستان از نظر جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیار غنی است، از جاذبه‌های آن بهره ببرید.
وی ضمن قدردانی از توجه دستگاه قضایی شهرستان زرند به حوزه گردشگری، خاطرنشان کرد: رویکرد این دستگاه همراه با دستگاه های اجرایی و سایر دستگاه ها، ما را در سال های اخیر به موفقیت های خوبی در عرصه میراث، فرهنگی و… رسانده است. فرهنگ. گردشگری و صنایع دستی. این اعلامیه است.

انتهای پیام/