اخبار فرهنگی

هنر تئاتر ذاتی برخاسته از معنویت دارد

محمدمهدی اسماعیلی جشنواره بین المللی تئاتر فجر را فرصتی برای برداشتن گام های محکم و نو در راستای برنامه های فرهنگی گام دوم انقلاب اسلامی و ارائه آثار ممتاز با نگاهی بدیع و انقلابی در صحنه های داخلی و خارجی دانست.

به گزارش خبر فوری، به نقل از ستاد خبری چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، محمدمهدی اسماعیلی، متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به این مراسم به شرح زیر است:

«راز پویایی هنر و کشف معانی جدید و پیدایش مظاهر شهودی معرفت، کیمیای هنر در بهشت ​​به برکت قرآن کریم و آداب و صفات پیامبران و اولیا است. در مرحله هستی شکل می گیرد».

چه نعمت است که هنرمندان و پدیدآورندگان صحنه های نمایشی این فرصت و تأمل ستودنی را با اکسیری از حکمت و زیبایی بیافزایند و چه برکت هنری است که از سرچشمه های معرفت معنوی سیراب شده است و آن چه هست. هنر زیبای عطر و بوی گلستان مقدس را باید در هم آمیخت.

فرهنگ غنی و باشکوه اسلامی – ایرانی در طول تاریخ هنر همواره به دنبال خیر و کمال و حکمت معنوی بوده و به عنوان گنجینه ای بی پایان از این ذخایر مقدس بهره برده و آثاری ماندگار بر کتاب هستی بر جای گذاشته است. و آنها را به یادگار گذاشت.

هنر تئاتر با ماهیت و مدتی که دارد، جوهری برآمده از معنویت دارد و یکی از صفات خداوند یعنی آفرینش و خلاقیت را برای آشکار ساختن حقیقت زنده می کند و با آن مقام و منزلت می شود. آنها مؤلفه فرهنگی رشد و تعالی انسانی را در نظر می گیرند.

جشنواره بین المللی تئاتر فجر که چهلمین سالگرد خود را آغاز می کند، فرصتی بی نظیر برای برداشتن گام های استوار و نو در راستای برنامه های فرهنگی گام دوم انقلاب اسلامی و خلق آثار ممتاز به مدد ذوق و زیبایی است. رویکرد اصیل و انقلابی. صحنه های داخلی و خارجی را معرفی کنید. این مهم هنگام نوشتن متون نمایشی ارزشمند است، زمانی که هنرهای نمایشی اولویت دارند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مایل است با حمایت همه جانبه و همه جانبه خود این چشم انداز ارزشمند و باشکوه را با حضور و مشارکت هنرمندان پیگیری کند. از این حیث، با شعار دولت سیزدهم، عدالت فرهنگی حرکتی درست برای دسترسی عادلانه به امکانات موجود در اختیار هنرمندان سراسر کشور و به نفع همه کشور عزیز در گوشه و کنار ایران اسلامی، از بسیاری ارزشمند است. محصولات هنری درباره فرهنگ اصیل ایرانی-اسلامی.

بی شک حضور دلسوزانه پیشکسوتان و پیشکسوتان این هنر در کنار نسل جوان و حضور چشمگیر هنرمندان استانی از سراسر کشور اهمیت این جشنواره را بیش از پیش کرده است.

از همه هنرمندانی که در این جشنواره شرکت کردند و خانواده های تئاتری زیادی که برای سخت و دشوار کردن شرایط، نور صحنه تئاتر را نگه داشته اند صمیمانه سپاسگزارم. در پایان برای همه هموطنانم و به ویژه خانواده بزرگوار تئاتر کشور آرزوی سلامتی، عزت و سرافرازی دارم.»

چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر 14 تا 18 بهمن ماه به همت حسین مسافر آستانه برگزار می شود.

انتهای پیام/