اخبار فرهنگی

شهدای گمنامی که پس از تدفین در آبیک غریب‌تر شدند!

خبر فوری/ قزوین اسفند 1396 مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، 2 شهید گمنام در اتاق سازماندهی مرکز آموزش ارتش و شهید امینی آبیک در پایگاه هوایی پس از تشییع روستا به شهادت رسیدند. بنای تاریخی بیش از 4 سال ساخته نشده است.

به گزارش خبر فوری، شاید روزهای اول اسفند سال 1396 را هیچکس به یاد نیاورد، اما در چنین روزهایی روزگاری بود که ابی در شهر بود و جمعیتی برای بدرقه دو شهید گمنام بر مزارشان سنگ تمام گذاشتند.

آنهایی که همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) آمده بودند برای قدردانی از این دو شهید و به طور کلی از مسئولینی که در همه مراسم و سخنرانی ها پیشتاز بودند آمده بودند.

سرانجام دو شهید گمنام 18 و 30 ساله در عملیات والفجر 8 به شهادت رسیدند و در پادگان آموزشی ارتش و اتاق سازماندهی پایگاه هوایی شهید امینی ابیاء ​​آرمیدند و به فرماندهی افسران پایگاه هوایی و قرارگاه آموزشی ارتش برپا شدند. که در عرض سه تا شش ماه یادواره ای در خور شأن شهدای گمنام بسازید.

بیش از چهار سال از آن روز می گذرد، اما نه تنها به یادمان نمی ارزد، قبر این دو شهید گمنام به ویرانه ای تبدیل شده است که گویی در غربت رها شده اند.

گفتند هزینه ساخت کالا بالاست!

قاسم اللهیاری که هم اکنون عضو شورای شهر قزوین است و در سال 1396 در بنیاد حفظ آثار مقدس و دفاع مقدس فعالیت می کرد به خبر فوری گفت: سازمان شهید فلاحی باید تشییع شود. این درخواست بررسی شد و مکان تعیین شده در محوطه مسجد مورد تایید قرار گرفت.

ابیا با فرماندهان مرکز آموزش ارتش و نیروی هوایی تفاهم‌نامه‌ای امضا کرد که در آن یادمان دو شهید گمنام باید ظرف سه تا شش ماه ساخته شود، اما باید برنامه‌ریزی می‌شد.

این فعال فرهنگی گفت: با وجود اینکه دو سال بعد طرح ها به بنیاد حفظ آثار رسید، مرکز فرماندهی و فرماندهان هوانیروز اعلام کردند که هزینه ساخت المان بالا بوده و اکنون با گذشت چهار سال هنوز این پروژه به اتمام نرسیده است. “

ابیا از مسئولان مرکز آموزش ارتش و هوانیروز گلایه دارد و تاکید می‌کند که وقتی مسئولان دانشگاه، لشکری ​​یا شهرستان خواستار تشییع شهدای گمنام در محل خدمتشان هستند، باید در پاسداری از ناموس شهدا پیشقدم شوند. همانطور که در آخرین مورد شهدای مظلوم چهار ساله شهید فلاحی باید آزاد شود.

بعد از تشییع آبیک هم شهدای گمنام غریبه شدند!

مسئول مرکز آموزش ساخت یاد و خاطره شهدا هستند

سرهنگ بخشیان فرمانده هوانیروز شهید جواد امینی آبیک در گفت وگو با خبر فوری، اظهار کرد: با ادامه ساخت المان شهدای گمنام و با کمک سایر مسئولان، المان سازی می شود.

وی ادامه می دهد: طرح یادمان به طول هفت متر برای فضاسازی محل تدفین شهدا با پیش بینی هزینه 650 میلیون قبر در نظر گرفته شده است و مسئولان نزاجا قول داده اند 200 میلیون به حساب آن واریز کنند. برای شروع کار

بخشیان در پایان گفت: عکس های منتشر شده در فضای مجازی مربوط به حفاری آیتم قبلی و ساخت یادمان جدید است و امسال سعی می کنیم این موضوع را به پایان برسانیم.

به گزارش خبر فوری، فرماندار آبیک نیز اعلام کرده است که پس از تعطیلات نوروز 1401 نسبت به تعیین تکلیف یادمان شهدای گمنام در اتاق سازمان شهید فلاحی اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام/