اخبار عمومی

سهم بالای مصرف برق در بخش کشاورزی

بر اساس مصوبه هیأت وزیران برنامه بخش کشاورزی در زمان اوج بار، محدودیت مصرف روزانه برق به مدت پنج ساعت بود که این مصوبه به وقت خود باقی ماند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: پایین‌ ترین شاخص میزان متوسط خاموشی (قطعی سهم بالای مصرف برق در بخش کشاورزیبرق) در طول سال برای هر مشترک، متعلق به خراسان رضوی در کشور است.

محسن ذبیحی امروز در نشست خبری مدیران عامل شرکتهای برق منطقه‌ ای و توزیع استان های خراسان افزود: متوسط قطعی برق در طول سال برای هر مشترک برق خراسان رضوی کمتر از یک پنجم کشور است.

وی بیان کرد: این شاخص نشان می‌دهد که تأمین برق صنایع، چاه‌ های کشاورزی و سایر بخشها در روزهای خارج از اعمال مدیریت مصرف در خراسان رضوی به خوبی مدیریت شده است.

ذبیحی شمار مشترکان زیر پوشش این شرکت را یک میلیون و ۴۵۰ هزار مشترک ذکر و بیان کرد: از این تعداد ۲۰ هزار مشترک مربوط به بخش کشاورزی بوده که ۱۰ هزار مشترک آن به چاه‌ های کشاورزی مربوط می‌ شود.

وی اظهار داشت: هرچند شمار مشترکان کشاورزی سهم اندکی از کل مشترکین برق شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی را شامل می‌ شوند، اما میزان مصرف برق آنها، ۵۰ درصد کل مصرف مشترکان شرکت است.

ذبیحی خاطر نشان کرد: پارسال بر اساس مصوبه هیأت وزیران برنامه بخش کشاورزی در زمان اوج بار، محدودیت مصرف روزانه برق به مدت پنج ساعت بود که امسال هم این مصوبه به وقت خود باقی ماند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: از آنجا که خراسان رضوی در زمره استان‌های با کمبود شدید بارندگی در کشور شناخته شده و خشکسالی در آن عمق زیادی یافته است، با پیگیری‌ های استاندار و سایر مسوولان، مقرر شد مدیریت مصرف برق برای بخش کشاورزی استان نسبت به سال قبل کمتر شود.