اخبار حوادث

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و نواحی ساحلی

هشدار هواشناسی درباره افزایش ارتفاع موج در دریای خزر و نواحی ساحلی

سازمان هواشناسی کشور هشدار داد که ارتفاع موج 1 تا 1.5 متر در سواحل و تا 2 متر در سواحل دریای خزر و همچنین در نواحی ساحلی و ساحلی گیلان و مازندران همراه با بارش شدید باران افزایش یافته است.

به گزارش خبر فوری، سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه زرد رنگ از سطح دریا و با اشاره به وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج از امروز (20 آذر) تا یکشنبه (23 آذرماه) اعلام کرد: در طول سواحل 1 و 1.5 متر و تا ارتفاع 2 متری سواحل با بارش شدید باران در دریای خزر، نواحی ساحلی و گیلان و مازندران دور از ساحل. بر این اساس احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، امکان توقف ورود و خروج کشتی ها به بنادر، احتمال شکستن تورهای ماهیگیری و آسیب رساندن به قفس و احتمال آسیب وجود دارد. تاسیسات دریایی: شناورهای سبک و متوسط ​​سنگین، محدودیت در فعالیت های دریایی، از جمله شناورهای ورودی و خروجی از بنادر و احتیاط در ماهیگیری به ویژه در دریا باید رعایت شود.

به گزارش خبر فوری، هشدار زرد به معنای وقوع پدیده جوی است که ممکن است باعث وقفه در سفر و کارهای روزانه شود. این هشدار برای آگاه کردن مردم است تا بتوانند برای مقابله با یک پدیده جوی که اندکی شدیدتر از حد معمول است آماده شوند. از سوی دیگر این هشدارها به مسئولان اطلاع رسانی می شود تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام